מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור 

הוסף לעגלה

תעודת אחריות להפעלת – רתכת אלקטרונית

 

נספח : אני החתום מאשר כי כל הפרטים הרשומים נכונים והוסברו ע’’י המוכר כמו כן אני מאשר כי בעת רכישת המוצר הוא היה תקין ושלם .

 

כללי ;

 

אחריות לתקופה של ; 12 חודשים מיום הרכישה .

האחריות לא תחול על קלקול שנגרם כתוצאה מבלאי סביר ורגיל של הגנרטור ואו הוצאות ועלויות בגין טיפולים ואחזקה שוטפת של הגנרטור .

האחריות כוללת הבאת הגנרטור לבית העסק בשלמותו ומכן ישלח אל המעבדה הקרובה .

האחריות לא תחול על קלקול שנגרם כתוצאה מבלאי סביר ורגיל של  המוצר ואו כתוצאה מהפעלת יתר בניגוד להוראות יצרן ,

האחריות לא כוללת שבר מכל סוג שהוא , אבדן הכנסה ואו רווח, פגיעה ברכוש ,

האחריות לגנרטור בלבד בפני תקלה .

 

רתכת – קיימות שתי סוגי רתכות העשויות לעניין את המסגר החובב. שתי הרתכות המעניינות אותנו הן: הפשוטה והזולה, בעלת זרם חילופין (AC) והמעט יקרה יותר, האלקטרונית. הרתכת עליה נמליץ לכם היא הפשוטה מבין השתיים וזאת מכיוון שאת הרוב העבודות, היא עשויה לבצע באופן משביע רצון ובנוסף קטנה, נוחה לאחסון ולנשיאה ממקום למקום 

טכניקת הריתוך:

“ריתוך היא פעולה פיזיקאלית של חיבור מתכות על ידי יצירת קשרים בין-אטומיים בין פניהן, באמצעות חימום מקומי, או כללי, שינוי צורה פלסטית, או שתי הפעולות כאחת. צורות הריתוך הנפוצות הן: ריתוך בזרם חשמלי גבוה המועבר בין קתודה ואנודה, ריתוך בגז, בלייזר, על ידי חימום בתנור לטמפרטורה של שינוי מצב הצבירה, כוח, משיכה וחיכוך, או אפשרויות אחרות, הלחמה גם היא שיטה לחיבור חלקי מתכת, אך העיקרון בהלחמה הוא התכת חומר נוסף המצמיד את המתכות זו לזו.1 במילים אחרות, הריתוך אותו אנו מבצעים, נוצר על ידי יצירת קצר חשמלי, בו אנו מחברים כבל מינוס מהרתכת למשטח העבודה וחיבור כבל פלוס הוא האלקטרודה, שכתוצאה מהקצר מחבר בין החומרים

 

כלים: רתכת אלקטרונית, כבל מאריך, מסכת ריתוך, כפפות, משחזת זווית

משחזת

כלי עבודה חשמלי שנועד לעבודות חיתוך, ליטוש, השחזה וכו’. מנוע הכלי מסובב את הדיסק במהירות גבוהה ובהתאם לסוג הדיסק המתוקן עליו מבצע את האפקט הדרוש. ישנם דיסקים “יהלום” המשמשים לחיתוך אלומיניום ומתכת, ישנם דיסקים להברקת משטחים, דיסקים לעבודות ליטוש ועוד.
לרכישת המוצר לחץ כאן

awRTL=[on]

חומרים: אלקטרודות, דיסק ליטוש, דיסק חיתוך

קטגוריות: כלים וחומרים,

כללי תגיות:

,

ריתוך לא ניתן ללמוד בהתכתבות. זו מיומנות שמצריכה נסיון. בהדרכה זו ננסה לשבור את החסם שעומד בפני מרבית האנשים ונראה את עקרונות הבסיס לריתוך.

מטרת ההנחיות  זו איננה ללמד לרתך. כפי שתראו הריתוך מצריך מיומנות גבוהה ובעיקר נסיון רב במצבים, חומרים ושיטות שונות. למרות כל האמור לעיל, אין מה לחשוש מלהתחיל ולנסות לרתך. תוך מספר נסיונות ניתן להגיע לתוצאות משביעות רצון בחיבורים פשוטים. מטרתה של הדרכה זו, אם כך, הוא לשבור את המחסום המצוי אצל חלק מהחובבים ולהראות “שהשד” אינו נורא כל כך. כל זאת בנוסף לעובדה שמחירי הרתכות האלקטרוניות הפכו להיות עממיים, מפצירים בכם לקום ולנסות. ההנאה והסיפוק מובטחים. בהדרכה זו נתמקד בריתוך באמצעות קשת חשמלית (Arc welding).
הריתוך מצריך יכולת גבוהה ומיומנות טובה בקשר יד-עין.

מבוא זה, יציג את מונחי היסוד, טכניקת הבסיס ודגשי בטיחות בעבודה.

כלים בהם נשתמש:

אלקטרודה –

המסגר החובב, בדרך כלל יסתפק באלקטרודה של 2.5 מ"מ. במידה ובחרתם באלקטרודה עבה יותר, עליכם לוודא היטב, כי הרתכת שברשותכם,
מסוגלת להתמודד ולייצר מתח מספיק גבוהה לאלקטרודה שרכשתם. היחס בין האלקטרודה לבין החומר אותו אנו מרתכים, צריך להיות פחות או יותר זהה בעובי. אם החומר ברשותנו,
בעובי 2.5 מ"מ, נשתמש באלקטרודה של 2.5 מ"מ. במידה והברזל עבה מהאלקטרודה ניתן לבצע מס’ שכבות של ריתוך (ריתוך שורש) ובכך להתגבר על הפער בעובי האלקטרודה.
פתרון זה עדיף, מאשר לרכוש אלקטרודה שהרתכת לא תוכל לספק לה מתח מספיק גבוהה או לעבוד בהספקים שכמסגרים לא מיומנים פשוט יהיו גבוהים מדי ונשחית את משטח העבודה.

מסיכת ראש – נתחיל מלהבהיר שאין לרתך, אבל פשוט אין לרתך ללא אחת כזו. ריתוך ללא מסכה ולו לזמן הקצר ביותר,
יגרום לתופעה הנקראת “לילה סגול” והיא תחושה של “חול” בעיניים, במהלך הלילה כשישנים.
התופעה נמשכת מס’ ימים ובמדורים רפואיים ניתן להרחיב על התופעה. בשורה התחתונה חובה מסיכה מסוג זה.

משקפי מגן – נשתמש בהן בעת הורדת השלאקה, על מנת להגן על העיניים, מנתזי מתכת ובעת עבודה עם דיסק, בשיוף ויישור המתכת. קלמרות

נחוץ ביותר להחזקת המתכות, אם לשולחן העבודה ואם אחת לשנייה. במידה ועובדים על שולחן עבודה, מומלץ לעבוד על שולחן ברזל. עבודה על שולחן ברזל, תסייע לנו בסגירת המעגל החשמלי ולא תחייב את חיבור המינוס למתכת איתה אנו עובדים.

 

בטיחות –

  1. האופן בו נתלבש: שרוולים ארוכים כשכפפות הריתוך מכסות את פתח השרוול, החולצה מכסה את המכנס והמכנס מכסה את הנעל, נעל גבוהה וסגורה. יש להקפיד על צווארון סגור במידת האפשר. הקפדה על כל אלה תמנע כניסת גיצים לגוף דרך פתחי הביגוד.
  2. לעולם נשתמש במסכת ריתוך, גם עם מדובר בריתוך של מספר שניות. במידה ואדם נוסף נמצא אתנו, אם הוא מביט על הריתוך עליו להניח מסיכת מגן גם כן.
  3. משקפי מגן – בעת הסרת השלאקה מהריתוך ובעת עבודה נלווית עם דיסק.
  4. יש לוודא כי אנו לא מרתכים בסביבה רטובה שעלולה לגרום להתחשמלות.
  5. יש לוודא כי אין בסביבה חומרים דליקים בין השאר שמנים וצבעים וכי לכל אורך הריתוך יש מטף בהישג יד.
  6. אין לגעת ישירות עם היד במתכת עד להתקררות מלאה. מגע מסוג זה עלול לגרום לכוויות בדרגות חמורות ביותר.
  • כבל מאריך, כבל חשמלי וכל ציוד חשמלי אחר חייבים להיות במצב תקין. אין להפעיל כלים חשמליים כאשר הכבלים פגומים.
  • .
  • למניעת התחשמלות אל תפעיל את הרתכת  במקום גשום או מושלג.
  • למניעת התחשמלות אל תיגע בידיים רטובות.
  • לפני הפעלת  הרתכת ואו תחילת ביצוע  הריתוך  דאג שלא יהיה בו חומרים דליקים  שעלול

אחסנה

במקרה של אחסנה ארוכה מומלץ.במקום יבש, מאוורר ומוגן.

 

 

לכל שאלות נוספות נשמח  לעמוד לרשותכם

no-lazy